Nedávno jsme si z Německa dovezli elektrické auto BMW i3. Jelikož jsem nenašel detailní článek o dovozu a registraci na žádnem blogu a ani ChatGPT si nebyl některými detaily jistý rozhodli jsme se to sepsat u nás. Jednak pro nás abychom si to příště pamatovali. A pro vás kdo půjdete stejnou cestou. Není to sice článek technického rázu, ale je to svépomocí tak to snad zapadne ;)
1) Nejdříve jsme začli hledáním klasicky na webu jako autoscout.de nebo mobile.de. Ten druhý je malinko přehlednější, ale jenom v Němčině. Jelikož neumíme Německy preferovali jsme autobazar, idealně oficialního dealera dané značky, než nákup od fyzické osoby.
2) Po ujasnění modelu jsme si zajeli v ČR do autobazaru zjistit aktuální cenu v ČR a hlavně se převést na vybraném typu auta, vyzkoušeli si nasadit dětské sedačky atd. Zkušenost vynikající. Lapit jsme se ale nenechali.
3) Cena u BMW i3 je v 11/2014 v Německu cca 10-20% nižší za stejné auto s podobným nájezdem v ČR autobazaru. Což není moc, na druhou stranu si uděláte výlet a původ je tam většinou jasný. U nás to byl práve ukončený 3 letý leasing pro soukr. osobu.
4) Auto jsme nakonec našli blízko známeho, který bydlí v DE, který tam zajel a s autem se projel, nafotil nám jej a zkontroloval. Poslal nám VIN. VIN jsme si proklepli na Cebii u nás. U dealera jsme auto zarezervovali, poslali nám kupní smlouvu a nějakou licenční smlouvu mailem. Podepsání, scan a zaslání zpět. Domluvili jsme se i na registraci, poslali scan pasu a za 200€ dealer auto v DE přeregistroval a nasadil převozní značky s červeným pruhem na 30 dní.
5) Pak následovala platba, kde přišel požadavek na platbu přes certifikovanou bránu. Máme eurový účet ve Fio kam jsme si po částech převedli peníze z CZK na EUR přes RoklenFX. Poté zaplatili na požadovaný účet dle IBAN.
6) Platba potvrzena a auto připravené za pár dní k předání (auto ještě nebylo ani nafocené, takže se muselo nechat umýt a kompletně připravit a dle autobazaru toho měli ten týden moc...
7) Další týden jsme zajeli na pár dní k známym na návštěvu a jeden den si zaskočili pro auto. Pár podpisu o převzetí a cca za 5 minut jsme odjížděli. Převzali jsme fakturu, kupni smlouvu, garanci 1 rok záruku od dealera, COC list (důležité!), velký a malý TP, dvě klíčky a dočasné pojištění.
8) Už v Německu jsme na VIN sjednali havarijni a povinné ručení v české pojišťovně platné od daného dne. V listopadu bylo nad nulou a do Prahy to bylo cca 600 km takže jsme jeli s třemi zastávkami po 30 minutách na DC nabíječce.
9) V ČR jsme zajeli na STK kde jsme za 700 Kč dostali Protokol o evidenční kontrole.
10) Registr aut v Praze - pro dovoz si nedělejte elektronickou rezervaci, pro dovoz to zatím nelze. Všude bylo napsáno, že je to na počkání tak jsme dojeli přímo novým autem. Elektronická rezervace nám byla k ničemu. Zmáčkli jsme teda na místě "Dovoz" lístek , naštěstí tam bylo lidu-prázdno.
Paní byla milá, vzala si vyplněný formulář "Žádost o registraci vozidla", velký TP, malý TP, Protokol o evidenční kontrole, COC list, ověřila zelenou kartu a doklad totožnosti a řekla že máme přijít za dva dny pro značky. (V žádosti u Poznámky pro eauto uveďte že chcete "EL RZ značky"). Bohužel museli jsme domů dojet bez dokladů, máme to kousek - takže daným autem na přihlášení raději nejezděte! Poplatek za registraci elektromobilu není.
Po dvou dnech jsme doma osadili nové značky, staré tranzitní nechali jako erár ve stodole a jezdíme...
Kdyby se něco v čase změnilo, napište nám to do komentářu a aktualizujeme o zajímavé tipy z vašeho příběhu. Velmi podobné téma najdete napřiklad i na YouTube videu zde: https://www.youtube.com/watch?v=uBWVY65txl8